fbpx

Transalpina, Drumul Regelui

Daca iti place muntele, aventura si condusul, atunci Transalpina este ceea ce cauti. Reconstruit in anul 1935, nu a durat mult timp pana ce a devenit unul dintre cele mai cautate trasee din tara. Alaturi de Transfagarasan, acest drum iti o ofera o senzatie de neuitat. Vanatori de povesti, am decis sa parcurgem acest drum montan. Am ales un traseu plin de aventura si de obiective turistice. Asa ca am plecat din Brasov, trecand prin Rupea, cu un popas in Sighisoara, pulsul crescandu-ne odata cu urcarea pe drumul national din Muntii Parang.

Transalpina este cea mai inalta sosea din Romania, avand altitudinea maxima in Pasul Urdelor, 2145 m. Aceasta traverseaza Muntii Parang de la N la S fiind paralela cu Valea Oltului si Valea Jiului, intre care se afla, si leaga Localitatea Saliste din Jud. Sibiu de Localitatea Novaci din Jud. Gorj. Drumul leaga orasul Novaci (jud. Gorj) de Sebes (jud. Alba). Transalpina mai este numita si “Drumul Regelui”. Istoria ne spune ca Regele Carol al II-lea a reconstruit drumul in anul 1935, ca apoi sa fie inaugurat de el insusi impreuna cu familia regala.

Practic, punctul culminant incepe cu lacul de acumulare de la Obarsia Lotrului, continuand pana in statiunea turistica Ranca, loc in care am poposit 2 nopti. Astfel, am avut oportunitatea de a alege diferite rute pe care am hoinarit. Indiferent daca esti iubitor de munte sau nu, peisajul te captiveaza imediat. Cu o vedere panoramica, muntii Carpatii Meridionali sunt la nivelul tău. Poti spune ca ești, intr-adevar, cu capul in nori.

Bineinteles ca nu puteau lipsi din suita de lucruri de indeplinit produsele traditionale romanesti si suvenirurile. Aproape de Pasul Urdele se gaseste Stana Stefanu. Aici poti manca tradițional, de la bulz cu branza de burduf si produse din lapte pana la binecunoscuta pastrama de oaie. Si spre surprinderea noastra, preturile sunt accesibile pentru toata lumea.

La întoarcere am făcut un mic ocol. Ne-am abătut de la traseul inițial pentru a vizita Pestera Muierii. Istoria ei o puteți regasi accesand acest link. Ca sa ajungem in punctul de plecare, anume Brasov, ne-am continuat traseul vizitand Manastirea Cozia si Castelul de Lut. Despre Castelul de Lut o sa povestim mai multe in urmatorul articol.

Chiar daca nu am avut parte de experiente neplacute, totuși o sa aduc in discuție stațiunea Ranca, fiind, din pacate, un exemplu negativ la capitolul ingrijire a locurilor. Exista multe pensiuni construite fara niciun plan, strazi neasfaltate, locuri lasate in paragina care ne demostreaza de ce nu avem popularitatea unei stațiuni din Austria, de exemplu.

Strabatand 4 judete (Gorj, Valcea, Sibiu, Alba), la finalul aventurii putem spune ca a meritat din plin acest traseu. Drumurile incarcate de istorie, frumusetea naturii si povestile oamenilor te fac sa iti doresti sa descoperi Romania si mai mult. Avem o tara frumoasa, avem munti, rauri, lacuri, mare, delta, iar menirea noastra este sa o protejam si sa o descoperim.